 |
| Ohjauspylvään joustoliitos: Antaa periksi kolarin tullessa. |
 |
| Ohjausakseli: Liikuttaa raidetankoja kun rattia käännetään. |
 |
| Raidetanko: Raidetangot ohjaavat renkaita. |
 |
| Raidetangonpää: Kiinnittyy raidetankoon ja ohjaa renkaita. |
 |
Ristinivelliitentä: Mahdollistaa ohjauspylvään taipumisen ja kolarin tullessa se antaa periksi
| | |
|
|
|
|
|
| | | | | | |
|
|
|
 |
| Ohjauspylvään asennon säätövipu: Säädetään ratin asentoa |
 |
| Ohjausvaihde: muuttaa ohjauspyörän pyörivän liikkeen tarvittavaksi liikkeksi. |
|
 |
| Ohjauspylvään putki: Liikkuttaa ohjausvaihdetta. | | | | | | | | |
|
|
|
|
 |
| Pirteät asentajat:) |
Camber-kulma on pyötän tason ja kohtisuoran välinen kulma.
Caster-kulma joustintuen ja olka-akselin kulma
Haritus/Auraus: Harituksessa renkaat ovat asetettu poispäin auton keskipisteestä. Aurauksessa renkaat ovat asetettu auton keskipisteeseen päin.
Ackermannin ihannevierinnäksi kutsutaan olkatappiohjauksen periaatetta yhdistettynä puolisuunnikasohjaukseen joka tuotti ihanteellisen kaarreajogeometrian.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti