Jarrunestesäiliö: Jarrunestesäiliöstä jarruneste siirtyy jarrupääsylinteriin. |
Jarruletku: Hydraulinen paine välitetään jarruletkuja pitkin jarruihin.
Jarruletkua menee vain pieni pätkä jarrusatulalta auton koriin
|
Jarruputki: Hydraulinen paine välitetään jarruputkia pitkin jarruihin
|
Jarrusatulan sisällä on jarrumäntä ja se tuottaa jarrupalojen liikkeen. |
Jarrusylinteri siirtää jarrutuksessa tulevan voiman jarrukenkiin jolloin jarrukengät painuu jarrurumpua vasten. |
Jarrupääsylinteri muuttaa voiman paineeksi järjestelmässä |
Jarrupalat on jarrulevyn molemmin puolin kun jarrupoljinta
painaa jarrupalat painautuvat jarrulevyä vasten jolloin vauhti hidastuu.
|
ABS-järjestelmä estää jarruja lukkiutumasta kovassa
jarrutuksessa. Lukkiutumisen estäminen säilyttää hyvin ohjattavuuden.
|
Jarrutehostimen tarkoitus on vähentää tarvittavaa
poljinvoimaa.
Jarrutehostimet ovat yleensä alipainetoimisia.
|
Moottorissa syntynyt alipaine siirtyy tehostimen alipaineletkua pitkin tehostimeen ja jarrupääsylinteriin. |
Pyörännopeusanturilla
seurataan pyörän pyörimisnopeutta. Anturi lähettää nopeustiedot jarrujärjestelmän ohjausmodulille |
Jarrukenkä on rumpujarrun osa. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti